Tiez sa prihovaram k porovnaniu RX10, alebo FZ1000 vs ultrazoomovy objektiv. Planujem Sony a6000 + SEL-18200LE ,alebo od Tamronu 18-200 ,ale obavam sa kvality,respektive ostrosti. Moc mi nevyhovuje vymienat objektivy.
Odpovědět0 0
Obávám se, že s Tamronem asi nebudeš mít podporu PDAF...
Odpovědět0 0
Dakujem, za upozornenie, asi by som isiel skor do Sony.Ked sa tak na to pozeram, neni lepsia volba snimac 4/3? Aj ked mi tento system nikdy nesiel na chut, ale napr. Olympus OM-D E-M10 , respektive nastupca, ktory vraj vyjde kazdu chvilu + Olympus M.ZUIKO ED 14-150mm f/4,0-5,6 II . V podstate M.ZUIKO ED 14-150mm vs Sony 18-200 maju rovnaky zoom podla prepoctu a predpokladam, ze Olympus je o dost kvalitnejsi.
Moc sa nevyznam,ale zaujimalo by ma, ze ked postavim 3 fotoaparaty APS-C, 4/3 a s 1" snimacom, ktore maju objektivy s rovnakou svetelnostou, tak ci APS-C pouzije najmenise ISO, 4/3 vacsie ISO a 1" najvacsie ISO.Viem ze vela zalezi od kvality snimaca, ale zaujimalo by ma,ci zalezi aj od priemeru objektiva.
Dakujem
Odpovědět0 0
Všechny fotoaparáty použijí při stejné světelnosti stejné ISO a stejný čas, tam se nic nemění. Průměr objektivu (může) ovlivňovat např. hloubku ostrosti - lépe řečeno přímo ji ovlivňuje velikost clonového otvoru vzhledem k přepočtené ohniskové vzdálenosti (rozuměj, pokud mají dva fotoaparáty stejnou přepočtenou ohniskovou vzdálenost a stejný průměr clonového otvoru, mají i stejnou hloubku ostrosti a v takovém případě je jedno, jak je senzor velký).
Odpovědět1 0
Dakujem pekne za vysvetlenie, zase som o nieco mudrejsi.
Odpovědět0 0
Vidim, ze ani tento Nikkor ani Tamron 16-300mm neprekvapili a kvalitativne mne nepresvedcili. Casto ctu na forech nazory, ze misto FZ1000 bych mel lepsi kvalitu z APSC zrcadla + sirokorozsahoveho objektivu. Milane, tady se nabizi clanek pro prime srovnani FZ1000 s nekterou zrcadlovkou. Tyhle objektivy nejsou vubec levne a cenove atakuji cenu samotneho pristroje od panasonicu a s telem N7100/7200, ktere mu cca odpovidaji velikosti, ergonomii i vybavou to je pekny ranec. Otazka je jestli je ten cenovy rozdil adekvatni kvalite a vyuzitelnosti? Jiste N7200 ma mnohem lepsi snimac s vyssim rozlisenim nez FZ1000. Na druhou stranu, kdyz se podivam jak se musi u tehle objektivu vetsinou clonit, rozdil se pro stejne casy ve stejnou dobu nejen maze...mohlo by to byt zajimave srovnani. Muzem neco takoveho cekat nebo srovnani RX10 se zrcadlem staci?
Odpovědět1 0
Tiez sa prihovaram za takyto porovnaci test - ultrazoom kompakt verzus zrkadlovka s ultrazoom objektivom.
Ked si dam vedla seba kresbu v praxi z recenzie tohto objektivu a kresbu v praxi z recenzie napr. takeho kompaktu Panasonic FZ150, aj ked na zrkadlovke budem clonit, stale mi vychadza ze FZ150 ma lepsiu kresbu. A ked prilis clonit nechcem (aby som vobec mohol vyuzit potencial zrkadlovky pre hlbku ostrosti a fotenie v slabom svetle), tento zrkadlovkovy objektiv vychadza z porovnania doslova katastrofalne, hlavne pri kresbe v rohoch.
Obcas si preto kladiem otazku, ci to ti vyrobcovia zrkadlovkovych ultrazoomovych objektivov nerobia schvalne, aby odradili ludi od kupy univerzalneho objektivu a tlacili ich do kupy (vyrazne drahsej) sady jednoucelovejsich objektivov. Na jednej strane mi je mi jasne, ze velky zoom prinasa kompromisy v kvalite a cene, ale na druhej strane napriklad taky FZ150 krasne ukazuje, ze to s tymi kompromismi vobec nie je az take horuce ako by sa mohlo zdat a je mozne vyrobit aj kvalitny ultrazoomovy objektiv za rozumnu cenu.
Odpovědět0 0
Kvalitny ultrazoomovy objektiv pre APS-C a vyssie vyrobit problem je. Cim vacsi snimac, tym tazsie. Asi jediny slusny 28-300 UZ objektiv je Canon pre FF, ktory vazi 1.5kg a stoji neskutocne peniaze. Ale je dost slusny.
U malych snimacov je omhono lahsie dosahovat pozadovany vysledok, ostatne aj preto, ze sa obraz sw zbavuje deformacii. Staci pozriet, ako vyzera skutocny RAW z UZ typu FZ150 a porovnat s tym, co lezie napr. s UZ u APS-C. ten rozdiel je nebetycny a vela vysvetluje. Kvalitny UZ objektiv za rozimnu cenu neexistuje :)
Odpovědět0 0
Tak ked uz sme pri rawoch, tak taky nekorigovany raw z FZ150 pri 25mm vyzera fakt sialene :) Ale k veci. Podla mna, nie je dolezite, ako vyzera raw, pretoze SW korekcie mnohych optickych chyb su predsa uz aj v zrkadlovkach.
Rozumiem tomu ze na velke cipy treba aj velky objektiv, co so sebou prinasa aj viac materialu, opticke sklo je drahe, (a specialne LD sklo obzvlast) + pevnejsia konstrukcia + vykonnejsie motory, takze cena by mala rast umerne k hmotnosti, ale zase na druhej strane, malicke kompaktne objektivy musia byt zase ovela presnejsie vybrusene, a vobec vsetko tam musi fungovat o rad presnejsie. Skratka, aj miniaturizacia nieco stoji.
Odpovědět0 0
Taky se přimlouvám, bylo by myslím zajímavé - testovaná sestava a vedle toho FZ1000 a/nebo RX10...
Ultrazoomových objektivů jsem měl několik a všechny jsem pustil dál (a to je používám takřka výhradně na video, kde ty nároky nejsou takové), až na jeden - Panasonic 14-140mm pro m43. Ten se mi zdá na danou kategorii vynikající.
Odpovědět0 0
Srovnani RX10 vs. D3300 + 18-140mm uz tady bylo ;) mne by zajimalo srovnani objektivu s jeste vetsim rozsahem, ktere jsou samozrejme kompromisnejsi...samozrejme priznavam osobni zajem kdyz FZ1000 vlastnim :)
Odpovědět0 0
myslel jsem si, že méně ostrý objektiv, než je můj Tamron 70-300 4-5,6 Di LD už není... no mýlil jsem se. na můj vkus je tohle příliš velký kompromis. ultrazoomy nebrat :(
Odpovědět0 0
Další test univerzálního skla za poslední dobu. Ještě bych se přimlouval za test Sigmy 18-200 C, ideálně s D7200. Podle mě je to nejlepší volba mezi univerzály na trhu, cena, rozměry, hmotnost. A hlavně ostrost na všech ohniscích, což u konkurence není samozřejmostí. Zatím u nás nevyšla žádná podrobnější recenze, což je škoda.
Odpovědět1 0